Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se najíst u nepřátel? - Tankový prapor

" Vstávejte vy svině ! " řval na nás ráno politický pracovník našeho tankového praporu. Zlobil se snad oprávněně, ale nikomu z nás se nechtělo na základní vojenské službě vstávat, natož jít na rozcvičku. Kdysi nás na vysoké škole učili, že hned po ránu cvičit není fyziologické- tj.nezdravé. Je třeba nejprve si ujasnit, v jakém se nacházíme století. Také je důležité si uvědomit - kde jsme a proč jsme tam - kde jsme. Když zjistíte, že jste v kasárnách tankového praporu proti své vůli a křičí na vás rychlokvašený politruk, tak máte chuť ten těžký sen zaspat. Někteří z nás kašlali na jeho příkazy a spali dál. Nepříčetný politruk zavolal na pomoc velitele pluku. Ten nás přišel vzbudit osobně. Na palandě ležel doktor přírodních věd - paleontolog, který rozespale zíral zblízka do vztekem vyvalených očí velitele. Nemohl přeslechnout jeho řev, aby vstal a šel na sobotní rozcvičku. V tom okamžiku z něho vypadlo jen udivené : " Dobré ráno ".

Zastaralý T-55 je minulostí, ale v mnohých zemích jezdíflickr.com

 

Jak jsme se najedli u "nepřátel"

Nebo na divizním cvičení - měli jsme už druhý den všichni hlad, jako vlci. Týlové zabezpečení vázlo a našemu tankovému praporu nepřivezli jídlo pro mužstvo. Možná to byl výcvikový záměr, či spíše neschopnost. Ptal jsem se, jako velitel čety u nadřízených důstojníků. Uklidňovali nás, že kuchyně brzy přijede. Jejich obytný nákladní vůz měl všechno pohodlí a my jsme v letní noci museli spát na tancích. Nikdo nevěděl, jestli v noci nebude poplach a výjezd ze zamaskovaných pozic. Proto jsme nesměli spát v měkké trávě, aby nám někdo nepřejel pásem tanku přes břicho. To už by nikdo z nás hlad neměl a břicho by nekručelo hlady. Všiml jsem si, že důstojníkům minulý den přivezli gazíkem jídlo ve várnicích a tento den taky. My jsme zatím šilhali hlady a měli pořádný vztek. Důstojníci najedení a spokojení dokonce vyhazovali přebytečné knedlíky s omáčkou do trávy. Poprvé v životě jsem přemýšlel, že bych dojedl jídlo vyhozené někým jiným. Ale řekl jsem si, že si zachovám důstojnost a seženu jídlo jinde. Voják se stará a voják má.

Průzkum okolí a úspěch

A tak jsem se večer vydal do okolních lesů na průzkum, protože jsem si řekl, že třeba jinde budou mít lepší zásobování. Vzal jsem si dva ešusy s sebou a osádce svého tanku jsem řekl, že zkusím najít nějaké houby nebo borůvky. Poplach podle našeho průzkumu nehrozil, a tak jsem vyrazil. Kdo se bojí - nesmí do lesa. Nebál jsem se a dával jsem pozor, abych nenarazil na průzkumníky pluků, se kterými jsme se měli na divizním cvičení utkat. Po půlhodince chůze jsem zahlédl u lesa světla a stany neznámých jednotek. Naštěstí jsem správně předpokládal, že budou mít stejné uniformy jako my. Podle bílých pruhů na vozidlech jsem poznal, že jsem se dostal do pozic "nepřátel". Přišel jsem právě včas. Přede mnou stála u polní kuchyně řada vojáků a čekala na vydání jídla. Nenápadně jsem se vmísil mezi ně a nastavil ešus. Vojáci z několika různých praporů se neznali. Dostal jsem jídlo i s kompotem. Rychle jsem se hltavě najedl a šel si pro přídavek. Kuchaři u výdeje se totiž vyměnili, a tak jsem nafasoval druhé jídlo a nastavil drze i druhý ešus se slovy " To je pro poručíka". Kuchař se podíval na mé výložky četaře a s úšklebkem mi vrchovatě naložil druhý ešus. "Ty mu děláš slouhu?". Nedbal jsem na poznámky a spokojeně jsem se nenápadně vytratil do lesa. Spěchal jsem ke své osádce. Ve tmě jsem se blížil k našemu tanku a volal jsem na osádku sedící venku :" Nesu vám jídlo." Odpověděli :"To si děláš srandu, ne ? Holubinky jíst nebudeme". Když dostali ešusy, tak se udiveně ptali:"Kdes to vzal?" S úsměvem jsem odpověděl :"U nepřátel". "To seš borec" pochválili mne. Jak se na vojně říká : "Voják se stará - voják má." Film "Tankový prapor" byl jen malou ukázkou toho, co se v armádě dělo. I tak na armádu vzpomínáme rádi.

Autor: Miroslav Štorch | středa 19.8.2009 21:08 | karma článku: 21,26 | přečteno: 6307x
  • Další články autora

Miroslav Štorch

Chceme v Česku domobranu ?

Zrušení některých hraničních kontrol v Evropě způsobilo opravdu volný pohyb osob a zboží. Za zboží můžeme považovat ale i drogy, zbraně. A bohužel kvete i obchod s lidmi. Touha EU po zisku je větší, než potřeba pocitu bezpečí.

17.11.2016 v 19:40 | Karma: 19,51 | Přečteno: 388x | Diskuse| Společnost

Miroslav Štorch

Porazí dnes Plíšková opět světovou jedničku ?

V semifinále US Open sesadila Karolína Plíšková dlouholetou světovou jedničku Serenu Williams a dnes ve finále ji čeká nová světová jednička Angelique Kerber z Německa. Karolína jí na trůn pomohla a hned dnes ji může porazit.Věřme

10.9.2016 v 20:37 | Karma: 21,34 | Přečteno: 614x | Diskuse| Sport

Miroslav Štorch

Můj první kilometr v roce 1967

Kdysi dávno před půlstoletím si děti nehrály doma na počítačích a tabletech, ale hodně běhaly venku s kamarády. Kluci lezli po stromech, hráli fotbal na každém plácku, kde bylo místo. Nebo s hokejkami proháněli tenisové míčky.

30.8.2016 v 15:46 | Karma: 21,02 | Přečteno: 495x | Diskuse| Letní běh

Miroslav Štorch

Televizní perličky na OH v Riu

Těšili jsme se doma na kvalitní přenosy z OH 2016 v HD rozlišení na dvou vysílacích kanálech a osmi streamech na webu České televize. Bohužel v některých případech šlo o rozhlasové zprávy ze soutěží, které nebyly přímo přenášeny.

22.8.2016 v 21:46 | Karma: 25,27 | Přečteno: 3562x | Diskuse| Společnost

Miroslav Štorch

Česká pošta mne štve.

Od letošního 1.května Česká pošta opět zdražila po třech letech o 23% známky na dopisy, pohlednice na 16 Kč , doporučené dopisy z 34 Kč na 38 Kč (o 11,7%). Úroveň služeb se ale podstatně zhoršuje. Mám dost nepříjemných zkušeností.

8.5.2016 v 20:12 | Karma: 34,10 | Přečteno: 2136x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

KOMENTÁŘ: Kam sahají Macronovy ambice? Chce udávat tón, ale naráží

29. dubna 2024

Premium V Evropské unii bez Britů a v éře po Angele Merkelové je jeho hlas slyšet stále silněji....

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33,  aktualizováno  14:59

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Přijel německý prezident Steinmeier. Setkal se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  14:55

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  14:24

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...