Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Skrytá úskalí internetu - warning.

Při surfování na internetu často proplouváme mezi virtuálními skalisky, ale občas reálně narazíme v reálném čase. Nejmenší nárazy zažijeme, když nám někdo v diskuzi blogu nevybíravě vynadá, nebo používá primitivní a  vulgární výrazy. S tím se člověk může vyrovnat bez větších následků. Ale i méně citově založený muž může mít poraněné city, když si delší dobu dopisoval s mužem, který se vydával za ženu. Jiní lidé mohou obrazně krvácet finančně, když naletěli podvodníkům při prodeji na internetových aukcích. Nejhorší jsou skutečná poranění fyzická i psychická u malých dětí a mládeže, které někdo pozval na setkání do parku a nasliboval jim hory doly.  Jak se říká na varovném plakátu umístěném na nejmenovaném hypermarketu : "Nikdy nevíš, kdo je na druhé straně internetu." Na plakátu je malá dívenka, která se houpe na houpačce a ukázka pozvání pro ni  e-mailem nebo vzkaz z chatu.

Lákavé zbožíkatalog firmy

 

Jak jsem naletěl

Mám vlastní nepříjemnou zkušenost z letošního srpna, kdy jsem na nejmenované internetové aukci zvítězil (v dražbě) a odeslal jsem na zadané konto ověřeného prodejce více než deset tisíc korun, abych získal slušně vybavený notebook . Prodejce měl 100% kladných hodnocení od jiných zákazníků, ale příliš jsem důvěřoval a málo prověřoval. Když jsem místo internetového bankovnictví použil mimořádně bankovní přepážku, tak se mne úřednice zeptala, zda číslo účtu, které jsem uvedl je vedeno na jméno  paní ZS. Zavětřil jsem, že může být něco v nepořádku, protože prodávající měla iniciály ŠP. Ale protože jako prodejce byla uváděna firma, tak jsem se domníval, že jde jen o jinou osobu stejné firmy.

Zboží mělo být dodáno do pěti dnů po doručení peněz na konto, které bylo ale vedeno v Praze místo u původní prodávající v Prostějově.Po uplynutí předpokládané doby jsem se chtěl zeptat, zda peníze dorazily na konto. Telefonoval jsem na kontaktní mobil, telefon ale vyzváněl marně. Později už ani nevyzváněl a ozvalo se hlášení, že volané číslo je nedostupné.Napsal jsem rozzlobený e-mail, že v případě nedoručení zboží v termínu žádám  alespoň vrácení peněz. Pohrozil jsem, že se když tak obrátím na policii s trestním oznámením, protože škodná částka přesáhla 5000 Kč. Až za týden se ohlásil e-mailem údajný prodejce, že u něj došlo k několika chybám a peníze byly odesílány na špatné číslo účtu, jehož majitele neznají.

To už se mi báchorka přestávala líbit, ale trochu mne dočasně uchlácholil příslib vrácení peněz v průběhu dalšího týdne. K žádnému vyrovnání však nedošlo, a tak mám jen jedinou stopu, kterou je konkrétní číslo účtu a jméno. V bance mi však jméno a adresu majitele účtu nikdo nesdělí, protože je to součástí bankovního tajemství. To může banka sdělit jen orgánům činným v trestním řízení. A tak jsem zamířil i na radu aukční internetové společnosti na policii. V nejmenovaném městě mi ale přes okno řekl jeden z policistů, že to není případ pro trestní oznámení a nic se mnou sepisovat nebude. Ať se obrátím se žalobou na soud, protože jde o občansko-právní řízení. Jde "jen" o nedodržení kupní smlouvy. A takových případů by museli šetřit tisíce. Zklamaně jsem odešel. Na radu dalších lidí jsem další den opět zašel na stejné oddělení a tam mi sdělili, že se mnou  sice provedou úřední záznam o podaném vysvětlení podle §158  odstavce 5 trestního řádu, ale nemohou mi slíbit, že se tím policie bude zabývat. To mi vyrazilo dech, že podobné případy mohou být odloženy a dále neřešeny. Argumentoval jsem tím, že se jedná o zjevný podvod, ale podle výkladu policistů zde o podvod nejde a musel bych to já jako postižený dokazovat. Když jsem namítal, že jde o zadržení zaplaceného zboží (věci), tak mi to vyvraceli, že ani tento paragraf se na můj případ nevztahuje. Tak musím využít dukáty získané na blogu k právní poradě nebo si nechat poradit čtenáři blogu idnes.cz :-)

Později jsem se podrobněji podíval na prodávající "firmu" a zjistil jsem, že kladná hodnocení byla jen dvě v krátké době po sobě a "firma" a aukční účet byl založen teprve začátkem srpna 2008. Hodnocení mohla být fingovaná. Již dříve jsem nakoupil i dražší zboží od jiných prodejců a vždy mi bylo doručeno. Ale teď jsem bohužel prověřoval prodávajícího jen nedostatečně. Kdysi jsem nakupoval na fakturu zboží v "kamenném" obchodě a zboží mi vydali, teprve až peníze přišly na jejich účet.

Ale tam bylo kam si pro zboží dojít. Člověka mírně potěší, že stejnému prodejci zaplatili i další kupující a také zboží nedostali, ale problém to neřeší. Někteří zaplatili stejnému prodejci i větší částky.Doufejme, že policie to dořeší ke spokojenosti všech postižených. Ale v rychlé vrácení peněz už příliš nevěřím. Tento blog píšu jako varování všem, kdo chtějí využít internet k "výhodným" nákupům. Hodně prověřujte a málo důvěřujte. Můžete být na internetu okradeni o peníze i o vlastní identitu, když někam do neznáma pošlete údaje o své osobě a dokladech. To ale informovaný a rozumný člověk neudělá. Ta ostatní úskalí na internetu mohou být ještě nebezpečnější - zejména pro děti.

 

Jak těmto nebezpečím předcházet můžeme najít na speciální stránce pro poradu rodičům, dětem i mládeži - www.internethelpline.cz

Autor: Miroslav Štorch | pondělí 29.9.2008 17:21 | karma článku: 30,09 | přečteno: 5935x
  • Další články autora

Miroslav Štorch

Chceme v Česku domobranu ?

Zrušení některých hraničních kontrol v Evropě způsobilo opravdu volný pohyb osob a zboží. Za zboží můžeme považovat ale i drogy, zbraně. A bohužel kvete i obchod s lidmi. Touha EU po zisku je větší, než potřeba pocitu bezpečí.

17.11.2016 v 19:40 | Karma: 19,51 | Přečteno: 388x | Diskuse| Společnost

Miroslav Štorch

Porazí dnes Plíšková opět světovou jedničku ?

V semifinále US Open sesadila Karolína Plíšková dlouholetou světovou jedničku Serenu Williams a dnes ve finále ji čeká nová světová jednička Angelique Kerber z Německa. Karolína jí na trůn pomohla a hned dnes ji může porazit.Věřme

10.9.2016 v 20:37 | Karma: 21,34 | Přečteno: 614x | Diskuse| Sport

Miroslav Štorch

Můj první kilometr v roce 1967

Kdysi dávno před půlstoletím si děti nehrály doma na počítačích a tabletech, ale hodně běhaly venku s kamarády. Kluci lezli po stromech, hráli fotbal na každém plácku, kde bylo místo. Nebo s hokejkami proháněli tenisové míčky.

30.8.2016 v 15:46 | Karma: 21,02 | Přečteno: 495x | Diskuse| Letní běh

Miroslav Štorch

Televizní perličky na OH v Riu

Těšili jsme se doma na kvalitní přenosy z OH 2016 v HD rozlišení na dvou vysílacích kanálech a osmi streamech na webu České televize. Bohužel v některých případech šlo o rozhlasové zprávy ze soutěží, které nebyly přímo přenášeny.

22.8.2016 v 21:46 | Karma: 25,27 | Přečteno: 3562x | Diskuse| Společnost

Miroslav Štorch

Česká pošta mne štve.

Od letošního 1.května Česká pošta opět zdražila po třech letech o 23% známky na dopisy, pohlednice na 16 Kč , doporučené dopisy z 34 Kč na 38 Kč (o 11,7%). Úroveň služeb se ale podstatně zhoršuje. Mám dost nepříjemných zkušeností.

8.5.2016 v 20:12 | Karma: 34,10 | Přečteno: 2136x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč